UWV WERKFIT

Na een (lange) periode van uitval kan de terugkeer naar het werk een grote stap zijn. Werkfit maken’ is een re-integratietraject voor mensen met een ZW-uitkering of AG-uitkering van UWV. ‘Werkfit maken’ is erop gericht om mensen met een uitkering van UWV weer geschikt te maken om het werk te hervatten.

Het doel van het Werkfit maken traject is om de klant mentaal én fysiek fit te krijgen, zodat deze vol zelfvertrouwen terug kan keren naar een betaalde baan. Afhankelijk van de persoonlijke situatie richten we ons samen op het versterken van werknemersvaardigheden, verbeteren van de persoonlijke effectiviteit of het in beeld brengen van de positie op de arbeidsmarkt. We hebben oog voor de belemmeringen én kansen van de klant.

Bij de meeste trajecten wordt veel aandacht besteed aan het zoeken, verkrijgen en behouden van werk. Klanten krijgen tijdens een traject vaak coaching, scholing, training en sollicitatiecursussen. Veel aandacht is gericht op werkvermogen en sollicitatiecapaciteiten van de klanten.

Activiteiten Werkfit maken

Versterken van werknemersvaardigheden

Bij deze activiteit wordt de klant geholpen om succesvoller te presenteren op de arbeidsmarkt. Klant ontdekt wat hij/zij wilt en waarvoor de kwaliteiten toereikend zijn. Voor het versterken van de werknemersvaardigheden wordt een passende werkervaringsplaats ingezet als tussenstap naar een betaalde baan.

Verbeteren van persoonlijke effectiviteit

Bij deze activiteit worden er persoonlijke coachingsgesprekken gevoerd. Tijdens de gesprekken zal klant leren omgaan met beperkingen en toekomstperspectief verbeteren. De sterke en zwakke punten van klant zullen in kaart gebracht worden. Klant zal meer inzicht krijgen in de eigen doelen en verwachtingen.

Arbeidsmarkt oriëntatie

Bij deze activiteit worden concrete functies en arbeidsmarktmogelijkheden in kaart gebracht. Door middel van testen en individuele intensieve begeleidging wordt er onderzoek gedaan met als doel te komen tot een gefundeerde en haalbare keuze, rekening houdend met de persoonlijke omstandigheden en motivatie van klant.